باتری موتوربرقی هادیتک

باتری موتور برقی

امروزه استفاده از موتورهای برقی در مسیرهای درون شهری بسیار متداول است، در این موتورها استفاده از باطری بعنوان منبع انرژی و نیروی محرکه کاربرد دارد. باطری با توجه به نوع و مدل موتور برقی، ابعاد و وزن آن و… در انواع مختلفی ساخته و مورد استفاده قرار می­گیرد. دو گونه از باتری موتور برقی که کاربرد بیشتری دارندعبارتند از: باتری­های خشک و باتری­های لیتیم-پلیمری.

باطری ­های خشک

باطری ­های خشک ابعاد و وزن بیشتری نسبت به باطری­های لیتیومی دارند ولی طول عمر متوسط آنها بطور میانگین از باطری­ های لیتومی کمتر است. اما امروزه با توجه به شرایط اقتصادی، باطری­های پلیمری، قیمت­ بسیار بالایی دارند و درصد بسیار بالایی از باطری­های لیتیم-پلیمری موجود در بازار، تولیدات روز کارخانه­ ها نیستند به همین دلیل راندمان باطری­ را تحت تاثیر منفی قرار می­دهد.

باتری موتوربرقی

باطری ­های خشک در ظرفیت­های متفاوت تولید و مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از پرمصرفترین باطری­ ها در موتورهای برقی ، باطری ۱۲ ولت ۲۴ آمپر ساعت است که مدل های مختلفی از موتورهای شارژی ، از این باطری استفاده می­کنند. از آنجا که موارد مصرف این باطری محدود است، با قیمت بسیار بالایی در بازار به فروش می رسد.

بعلاوه بدلیل اینکه این باطری­ها وارداتی هستند و مشکلات پیش آمده در زمینه واردات ، باطری­های ۱۲ولت ۲۰ آمپر موجود در بازار ، معمولا تولید روز نیستند و تاریخ تولید آنها  قدیمی است بنابراین باعث کاهش کیفیت و راندمان آنها می­شود.

( باتری های ارائه توسط فروشگاه هادیتک دارای تاریخ تولید روز و گارانتی بلند مدت میباشند. )

طول عمر باتری موتوربرقی

یکی از اجزا تشکیل­ دهنده بسیار مهم در موتورهای برقی باطری آن است و تنها قطعه­ ایست که تاریخ مصرف دارد. اگر شما از موتور برقی استفاده نکنید و آن را به حرکت در نیاورید باطری آن به مرور زمان نابود می­شود و دیگر قادر به شارز شدن نیست. همچنین باطری موتور برقی در پیمایش موتور تاثیرگذار است. اگر باطری از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد باعث شده حرکت موتور کند شود و  سبب خاموش شدن موتور علی­الخصوص در سر بالایی می­شود.

بیشتر بخوانید: موتورسیکلت برقی: بایدها و نبایدها

مهممم

 بنابراین بهتر است در هنگام خرید باطری موتور برقی نوع با کیفیت آن را خریداری کنید. عموما باطری موتور برقی ارزان نیست و نزدیک به یک سوم قیمت موتور را به خود اختصاص داده است. همانطور که اطلاع دارید باطری­های موتور شارژی از اتصال چند باطری و سری شدن آنها در موتور، ولتاژ را فراهم می­کنند. دقت کنید هرگز موتور را در مدت زمان طولانی بدون شارژ رها نکنید، زیرا باطری­ها کهنه و فرسوده شده و دیگر قابل استفاده نیستند.

About Logan

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس واتساپ