دراین مطلب میخواهم تفاوت باتری موتور برقی ژل وباتری موتور برقی با تکنولوژیای جی ام (AGM)را برایتان توضیح دهم.
در گذشته باتریهای ماشین وباتریهای موتورسیکلت وحتی باتریهای یوپی اسی همه از نوع سرب اسیدی تر بودند به این معنی که آب اسید درداخل باتریها ریخته میشد وتا زمانی که آب اسید باتریها خشک نشده بود ویا اینکه صفحات سربی باتریها آسیب ندیده بود باتری همچنان کار میکرد.ولی به مرور زمان وبا استفاده از تکنولوژی ای جی ام (AGM)اسید داخل باتری جذب سپراتورها از جنس ای جی ام (AGM) گردید و نسل جدید باتری یعنی باتریهای خشک وارد بازار شدند.
باتریهای ای جی ام اسید معلق ندارند وسبب میشوند تبخیر اسید دیرتر انجام شود وموتور برقی شما بتواند مدت زمان بیشتری از باتری استفاده کند. روش دیگری که برای کنترل تبخیر اسید به وجود آمد تولید ژل اسید وتزریق آن به داخل باتری بود امروزه در مناطق گرمسیر استفاده از تکنولوژی ژل راه حل مناسبی برای افزایش طول عمر باتری در دماهای بالاست باتریهای ژل بیشتر برای سیستمها خورشیدی استفاده میشود که درمعرض تابش خورشید ودر دماهای بالا استفاده میشوند. بنابر این اگر شما نیاز به باتری دیپ سایکل خورشیدی دارید ویا باتری را در شرایط آب وهوایی بالای ۵۰ درجه استفاده میکنید به شما پیشنهاد میکنیم که از باتریهای خورشیدی ویا باتریی موتور برقی هادیتک از نوع ژل استفاده کنید ولی اگر در شرایط دمایی زیر ۵۰ درجه ویا در مناطق سردسیر از موتور برقی استفاده میکنید تفاوتی بین باتری موتور برقی هادیتکاز نوع ای جی ام وباتری موتور برقی هادیتک از نوع ژل وجود ندارد وپیشنهاد ما بدلیل قیمت پایین تر استفاده از باتریهای موتور برقی هادیتک با تکنولوژی ای جی ام میباشد.۷ مهر ۱۴۰۱