در زمستان چگونه سوار شویم، چه بپوشیم و برای محافظت باتری موتور برقی چه کنیم ؟ بیا با هم مرورش کنیم…

باتری‌های لیتیوم یونی عمدتاً موتورسیکلت‌های الکتریکی را تغذیه می‌کنند و این باتری‌ها در شرایط آب و هوایی شدید یا شدید عملکرد خوبی ندارند. از آنجایی که زمستان نزدیک است و اکثر دوچرخه‌سواران به اندازه کافی دوچرخه سواری نمی‌کنند، برای افرادی که از موتورسیکلت برقی استفاده می‌کنند، ایده‌آل است که اقدامات لازم را در هنگام نگهداری باتری‌ها بدانند.

(محافظت باتری موتور برقی)

باتری خودروهای برقی

باتری خودروهای برقی مرتبط ترین قسمت هستند و گاهی اوقات بیش از یک چهارم قیمت خودرو به خصوص در مورد موتورسیکلت ها قیمت دارند. موتورسیکلت‌های Evoke از باتری‌های لیتیوم یونی استفاده می‌کنند که در مورد خودروهای برقی بهترین گزینه هستند. آنها فوق العاده سبک و بادوام هستند، اگر به درستی از آنها مراقبت شود، می توانید از چرخه زندگی کامل آن بدون درهم ریختگی ناگهانی لذت ببرید. بنابراین در اینجا چند نکته برای نگهداری باتری ها آورده شده است:

(محافظت باتری موتور برقی)

  • ۱) باتری های EV بهتر است در جای خشک و خنک و دور از مواد قابل اشتعال نگهداری شوند.
  • ۲) در دماهای انجماد شدید، باید مطمئن شوید که باتری در دمای اتاق نگهداری می شود، ترجیحاً چیزی کمتر از ۱۵ درجه سانتیگراد (۵۹ درجه فارنهایت).
  • ۳) اگر باتری های لیتیومی برای مدتی در حالت کاملاً دشارژ خالی باقی بمانند، ممکن است دیگر کارایی نداشته باشند. بنابراین، توصیه می شود باتری های خود را در ۴۰٪ تا ۵۰٪ شارژ نگه دارید.
  • ۴) اگر هر بار بیش از ۲ هفته بماند، باید حداقل یک بار در ماه در محدوده ذکر شده در بالا آن را بررسی و شارژ کنید تا از خراب شدن باتری و بلند شدن کامل باتری از جایی که متوقف شده است بدون هیچ شگفتی پنهانی جلوگیری شود.
  • ۵) در شرایطی که باتری‌ها(محافظت باتری موتور برقی) در شرایط سرد رها شده‌اند، نباید فوراً شارژ شوند، بلکه باید قبل از شارژ در دمای اتاق گرم شوند. راه درست برای انجام این کار این است که اجازه دهید باتری در دمای اتاق بماند و خنک شود، ممکن است مدتی طول بکشد تا این اتفاق بیفتد، اما استفاده از وسایل مشکوک دیگر برای گرم کردن یا یخ زدایی باتری خطرناک است و می تواند به باتری آسیب برساند. شارژ باتری لیتیومی در حالت یخ زده ممکن است به باتری آسیب برساند، باتری های لیتیومی هرگز نباید در دمای زیر ۰ درجه سانتیگراد (۳۲ درجه فارنهایت) شارژ شوند.

موتور سوار چی بپوشه؟

برای موتورسیکلت‌هایی(محافظت باتری موتور برقی) که اجازه نمی‌دهند دمای انجماد آنها را از دوچرخه‌سواری در هوای سرد باز دارد، بهتر است اقدامات احتیاطی بیشتری انجام شود تا از هرگونه تصادف قابل اجتناب در فصل زمستان جلوگیری شود. سواران باید برای محافظت از آن ها در برابر هوای شدید سرد از وسایل حفاظتی ویژه استفاده کنند.

  • ۱) کت و شلوارهای تنگ (لایه های پایه) توصیه می شود تا از ورود بادهای سرد تند تند به هر قسمت از کت و شلوار و تماس با بدن جلوگیری شود.
  • ۲) دستکش های گرم بپوشید تا به اندازه کافی راحت باشید و دریچه گاز را محکم بگیرید. دستگیره های گرم شده و دستکش های گرم شونده نیز گزینه ای عالی برای افزایش راحتی شما هستند.
  • ۳) یک ژاکت انعکاسی / سلام-ویس یا یک ژاکت با رنگ روشن بپوشید تا هنگام سوار شدن شما را دیده باشید. همه ما می دانیم که در زمستان بیشتر اوقات خیلی روشن نمی شود و خیلی سریع تاریک می شود. بنابراین، برای جلوگیری از غافلگیر شدن در تاریکی یا مه ناگهانی، بهتر است یک ژاکت بازتابنده تهیه کنید تا شما را در سمت امن تر نگه دارد.
  • ۴) به عنوان یک سوارکار، باید مطمئن شوید که چراغ های جلو به اندازه کافی روشن هستند، به درستی به سمت جاده نشانه می روند و تمیز نگه داشته می شوند تا هنگام تاریکی جاده را بهتر ببینند.
  • ۵) بر خلاف شرایط مساعد معمول، سطح هوشیاری شما باید به شدت افزایش یافته و بازتاب‌ها کمی تندتر باشد، زیرا سایر عابران پیاده و رانندگان نیز برای عبور از آب و هوا، به‌ویژه در روزهای مه‌آلود و برفی، در تلاش هستند.
  • ۶) استراحت های کوتاه برای خلاص شدن از زباله های روی گیره در شرایط بادی در مقایسه با تلاش برای از بین بردن آنها در حالی که هنوز سوار هستید، ایده آل است.
  • ۷) در پایان، به عنوان یک سوارکار، مهم‌ترین چیز این است که محدودیت‌ها، مهارت‌ها و ضعف‌های خود را بشناسید. همانطور که قبلاً می دانیم فصل زمستان برای سوارکاری بهترین نیست، بنابراین بهتر است در محدوده خود سوار شوید و بدانید که برای عبور از چنین شرایط سختی زیاد به خودتان فشار نمی آورید. اگر شرایط برای راحتی شما سخت است، استراحت کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۲ نکته در مورد موتور سواری در زمستان

براب خرید باتری موتور سیکلت برقی هادیتک به فروشگاه سر بزنید

About Logan

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس واتساپ