باتری موتور سیکلت برقی

نحوه ی شارژ، عملکرد و بخش های اصلی یک موتور سیکلت برقی به چه شکلی است؟

منظور از موتور براشلس چیست؟

خیلی باید جالب باشه که بدونید یک موتور سیکلت برقی چگونه کار می کنه. این موتورسیکلت های دوستدار محیط زیست، عملکردی بسیار مشابه به موتورسیکلت های با سیستم نیروی محرکه ی بنزینی دارند. هر دوی این موتورسیکلت ها نیاز به یک موتور دارند که برای حرکت به سوخت و انرژی نیاز دارد.

فرق موتورهای برقی و بنزینی

تفاوت اصلی بین موتورهای برقی و بنزینی در واقع یکی این است که نقش سوخت بنزینی در یک موتورسیکلت بنزینی را باتری ها یا سلول های تغذیه ای در موتورسیکلت های برقی ایفا می کنند و دیگر این که موتورسیکلت های برقی از یک موتور کوچک تر بهره مند هستند که این امر به علت ماهیت غیر بنزینی سیستم محرکه ی آن ها است. در این جا تلاش کرده ایم تا شما را با بخش های اصلی موتورسیکلت های برقی آشنا کنیم تا بدانید این موتورها چگونه عملکردی دارند.

درباره موتورِ موتور برقی

در ابتدا کمی راجع به موتور در موتورهای برقی صحبت می کنیم. به منظور یک عملکرد اطمینان بخش، موثر تر و کم صداتر، اخیرا از موتورهای براشلس در وسایل نقلیه ی هوشمند برقی بسیار استفاده می شود، به گونه ای که می توان ادعا کرد امروزه تقریبا همه ی موتورهای برقی، دوچرخه های برقی و اسکوترهای برقی از موتورهای براشلس در ساختار خود سود می برند که سبک تر و دارای ساختار خلوت تری هستند.

در مورد نحوه ی عملکرد موتورهای براشلس باید دانست که این قابلیت را دارند که با حذف چرخ دنده و زنجیر و یا هرگونه سیستم انتقال قدرت، راندمان بیش تری را نسبت به موتورهایی که قدرت را توسط زنجیر یا تسمه منتقل می کنند، فراهم کنند و به علاوه به علت نداشتن سیستم انتقال قدرت مجزا (زنجیر و تسمه و…) استهلاک کم تری را از این جهت دارا هستند. محل قرار گرفتن این موتورهای برقی در مرکز محور چرخ عقب موتورسیکلت های برقی دوچرخه های برقی) بوده و به طور محکمی به چرخ عقب اتصال پیدا کرده اند.

درباره باتری موتور برقی

در کنار موتور به عنوان یکی از بخش های اصلی موتورسیکلت های برقی، بهتر است کمی هم راجع به باتری آن ها بدانیم. موتورسیکلت های برقی به باتری های بزرگ و قوی ای برای عملکرد مطلوب نیازمندند.

این باتری ها تقریبا به اندازه ی یک موتور بنزینی در یک سیستم محرکه ی مبتنی بر بنزین می باشند. البته مدل های جدیدتر موتورهای کوچک تری دارند. باتری یک موتورسیکلت برقی به صورت داخلی (Internal) درون سیستم موتورسیکلت می باشد، دقیقا برخلاف دوچرخه های برقی که باتری های آن ها خارجی(External) بوده و امکان مشاهده و جابه جا کردن آن برای شارژگیری وجود دارد.

در زیر، یک نمونه باتری موتور برقی نمایش داده شده است:

باتری موتور برقی هادیتک

عمر باتری های موجود  در موتورسیکلت های برقی بسته به کیفیت بین ۲ تا ۱۰ سال متغیر است. برای هر بار استفاده از این موتورهای برقی، شما با یک بار شارژ ۸-۶ ساعته با برق شهری، در واقع باتری های لیتیوم یونی موتورسیکلت برقی خود را شارژ می کنید که این انرژی ذخیره شده، توانایی تولید قدرتی به اندازه ی پیمایش بین ۵۰ تا ۸۰ کیلومتر را مهیا می کند. معمولا ۳ حالت مصرف انرژی در موتور های برقی در نظر گرفته می شود:زیاد – کم – متوسط.

مثلا اگر حالت مصرف بالا را انتخاب کنید، موتور بیشترین توان ( به اصطلاح بیش ترین وات ) تولیدی خود را به شما می دهد ولی طبیعتا کیلومتراژ پیمایشی شما تا حدود ۵۵-۵۰ کیلومتر خواهد بود و شارژ باتری زود تر از حالت های دیگر مصرف تمام می شود.

نکته آخر

در مورد موارد دیگری که در یک موتور برقی به عنوان بخش های فنی اصلی با آن برخورد خواهید کرد، ترمز دیسکی یا دو دیسکی، گاز، کمک فنر و دیگر آپشن هایی است که بسته به مدل های مختلف موتورهای برقی، به شما پیشنهاد خواهد شد.

شما میتوانید این نوع باتری ها را با کیفیت بالا و گارانتی، با شرایط عالی از فروشگاه هادیتک تهیه کنید.

About Logan

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس واتساپ