منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) که به عنوان پشتیبان باتری نیز شناخته می شود، زمانی که منبع تغذیه معمولی شما از کار بیفتد یا ولتاژ به سطح غیرقابل قبولی کاهش یابد، برق پشتیبان را فراهم می کند. UPS امکان خاموش کردن ایمن و منظم رایانه و تجهیزات متصل را فراهم می کند. اندازه و طراحی یک یو پی اس تعیین کننده مدت زمان تامین برق است.

توپولوژی های یو پی اس

توپولوژی های مختلف UPS سطوح خاصی از حفاظت از توان را ارائه می دهند. یو پی اس CyberPower متعلق به یکی از این سه توپولوژی است: آماده به کار، خط تعاملی و تبدیل دوگانه.

Standby اساسی ترین توپولوژی UPS است. یک یو پی اس آماده به کار در صورت بروز مشکلات رایج برق مانند خاموشی، کاهش ولتاژ یا افزایش ولتاژ به برق پشتیبان باتری متوسل می شود. هنگامی که برق ورودی از سطوح ولتاژ ایمن پایین می‌آید یا از آن بالاتر می‌رود، UPS به برق باتری DC تغییر می‌کند و سپس برای راه‌اندازی تجهیزات متصل، آن را به برق AC معکوس می‌کند. این مدل ها برای لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه های سطح ابتدایی، سیستم های POS، سیستم های امنیتی و سایر تجهیزات الکترونیکی اولیه طراحی شده اند.

یک UPS تعاملی خطی دارای فناوری است که به آن امکان می دهد تا نوسانات جزئی برق (کم ولتاژ و ولتاژ بیش از حد) را بدون تغییر به باتری اصلاح کند. این نوع یو پی اس دارای یک اتوترانسفورماتور است که ولتاژهای پایین (به عنوان مثال قهوه ای شدن) و ولتاژهای بیش از حد (مثلاً متورم شدن) را بدون نیاز به تعویض باتری تنظیم می کند. مدل‌های UPS تعاملی خطی معمولاً برای لوازم الکترونیکی مصرفی، رایانه‌های شخصی، سیستم‌های بازی، لوازم الکترونیکی سینمای خانگی، تجهیزات شبکه و سرورهای میان‌رده استفاده می‌شوند. آنها برق را در طول حوادثی مانند خاموشی، کاهش ولتاژ، افزایش ولتاژ یا اضافه ولتاژ تامین می کنند.

یک یو پی اس با تبدیل دوبل (آنلاین) بدون توجه به شرایط برق ورودی، برق ثابت، تمیز و تقریباً کامل را ارائه می دهد. این یو پی اس برق AC ورودی را به DC و سپس به AC تبدیل می کند. سیستم های یو پی اس با این فناوری ۱۰۰ درصد مواقع با برق DC ایزوله کار می کنند و زمان انتقال صفر دارند زیرا هرگز نیازی به سوئیچ به برق DC ندارند. سیستم‌های UPS با تبدیل دوگانه برای محافظت از تجهیزات حیاتی فناوری اطلاعات، تأسیسات مرکز داده، سرورهای پیشرفته، تأسیسات بزرگ مخابراتی و برنامه‌های ذخیره‌سازی، و تجهیزات شبکه پیشرفته در برابر آسیب‌های ناشی از قطع برق، کاهش ولتاژ، افزایش ولتاژ و بیش از حد طراحی شده‌اند. ولتاژ، افزایش ولتاژ، نویز فرکانس، تغییرات فرکانس یا اعوجاج هارمونیک

شکل موج خروجی یو پی اس

سیستم‌های یو پی اس CyberPower بسته به مدل، دارای خروجی موج سینوسی یا شبیه‌سازی شده هستند.

خروجی موج سینوسی: با کیفیت ترین خروجی شکل موج، موج سینوسی است که یک نوسان صاف و تکراری برق AC است. سیستم‌های UPS در سطح سازمانی قدرت موج سینوسی را برای کار با تجهیزات الکترونیکی حساس تولید می‌کنند. خروجی موج سینوسی تضمین می‌کند که تجهیزاتی که از منابع تغذیه فعال PFC استفاده می‌کنند هنگام تغییر از برق شهری به باتری خاموش نمی‌شوند.

خروجی موج سینوسی شبیه سازی شده: شکل موج خروجی موج سینوسی تقریبی. از مدولاسیون موج پالس برای تولید یک موج سینوسی پلکانی و تقریبی استفاده می‌کند تا توان پشتیبان باتری مقرون‌به‌صرفه‌تری را برای تجهیزاتی که نیازی به خروجی موج سینوسی ندارند، تامین کند. فناوری مورد استفاده برای تولید این نوع توان خروجی هزینه کمتری برای تولید دارد و در سیستم‌های UPS تعاملی آماده به کار و خط رایج است.

از کجا میتوان این باتری ها را تهیه کرد؟

شما انواع باتری های یو پی اس را میتوانید با کیفیت بالا و گارانتی، از قسمت فروشگاه هادیتک تهیه کنید

About Logan

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× تماس واتساپ